FunGKuR FM Malaysia Online Radio

FungkurFM

Wednesday, December 3, 2008

duit emergency/backup 15 ribu hinggit

salam semua,

hari aku nak cete sikit sesapa yang tak ada duit kecemasan , jangan bimbang.

Kat malaysia ni ada 2 buah bank menyediakan program ini. TApi ada kelas2 dialah,

1) untuk gaji yang kurang 2000 - anda boleh dapat 5-6 ribu dalam masa 1-2 bulan , tanpa menyimpan.

2) untuk gaji 2 ribu keatas anda boleh dapat 15 - 16 ribu dalam masa 1-2 bulan.

Ini betul - betul ni bukan cobaan, kater filem melayu kita.
OK ini cara mende tu berjalan, biasanyer kalau kita buat loan bank kiter terpaksa bayaq bulan2
, pakai ke tak pakai ke , tetap , wajib dan bukan sunat tau , mesti kener bayaq. Tapi program ni
bank bagi kiter duit kalau kiter pakai baru kener bayaq ,kalau tak bank tak kacau kiter pun.
Contoh . Bank bagi aku ( dah bagi pun ) 10k , masuk akaun aku, tak ada cas pengurusan, tak ade duti stem dan macam2 cas lagi. Aku dapt full 10 k. Kalau aku tak pakai setahun pun bank tak kacau, betulllll niiiii..... Buat masa sekarang aku ada 16 k dalam tangan , tapi aku tak pakai ler.
Aku tunggu betul2 emergency baru pakai. HAH kan sonang tu tak yah pikir dah tup - tup den ado 16 ribu hinggit.
Nak tau bank mana jawapnyer ialah CIMB dengan OCBC. CIMB - FLEXI CASH, OCBC - POWERCREDIT. Tapi CIMB tu kena gaji 2k keatas ler. OCBC caro 1500 pun boleh.
OK, nak buat kojer dah, by.


2 comments:

berminatna nak tau pasal duit back up nih..cmner nak apply? ni kira pinjaman ke apa ?
pendekaata kalo zaman meleset camnih ok ke nak amik duit backup nih

sorry lewat sgt jwp,
boleh ambik tapi kena belanja berhati2.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More