FunGKuR FM Malaysia Online Radio

FungkurFM

Wednesday, December 24, 2008

vss / asb / od

aduhaiiiii!!!
'Tepuk dahi kawan teman, teduduk terus tak de arah , menangis tak berlagu.'..
'Apahal?' tanye teman.
'Aku kene ambik vss, majikan aku kat kilang *** kat shah alam tu nak tutup dah.'
'Hmmmmm.... lagu tu kaaa..., abih apa perancangan ?' tanye teman.
'Niiii lah naik buntu aku memikir nih... nak cari kerja lain tu memang boleh , tapi takut gaji tak setimpal, maklumlah umur aku dah masuk 37, komitmen banyaklah jugak, rumah, kereta, anak sekolah, hutang bank, fuhhhhhhh.........'
'Berapa vss dapat ? 'tanye teman.
'dalam 40k ..' ringkas jwp kawan teman nih.
'Ok la tu... banyak tuhhh'... kate teman.
'Banyak apa setahun lebih je abih..' kate dia.
'Ada buah pikiran ke? 'sambung nyer bertanye.
'Ada 'jawap teman.
' Apa dia ? ' tanyer dia.
" ASB hang ada berapa ? tanye teman.
' Tak banyak dalam 24 k jer" katenyer.
'Mak datuk banyak tuh , berapa kau simpan sebulan kat asb? ' tanyer teman.
' Dalam 100 - 200 sebulan , aku dah kojer kat kilang tu dekat 10 tahun dah. ' jwpnyer.
' Cantikkkkkk..... nak tak aku bagi satu jalan kat kau dengan berbekalkan duit ASB + VSS tu kau boleh dapat keuntungan setiap tahun, dijamin oleh kerajaan.?' kate teman.
' NAKKKK......APA DIA ? ' tanye dia.
' Rileklah brader nanti teman cereta.' jwp teman.
'Bila ....? ' tanye dia.
' Tahun depan lah, sebab aku dah start cuti 25hb-1hb 2009' kate teman.
'Habih tu camna nih?' tanye dia.
' Kau start berenti kojer bila ?.' tanyer den.
' Hujung bulan 1 2009.' katenyer.
' hek elah lambat lagi tuuhhhh.. adiozzz nanti kite r jumpa lagiiiiii

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More